Na pierwszych zajęciach utrwalimy wiedzę z przedmiotu PPJ. Zwrócimy uwagę na te elementy, bez których trudno będzie zrobić coś ciekawego na przedmiocie GUI.
Lekcja 0
Na pierwszych zajęciach utrwalimy wiedzę z przedmiotu PPJ. Zwrócimy uwagę na te elementy, bez których trudno będzie zrobić coś ciekawego na przedmiocie GUI.
Zadanie na dziś: Nie zmieniając zawartości metody main spraw, aby poniższy kod wykonał się poprawnie.
Uwaga: klasa Subject może odwołać się do zbioru studentów (np. tablicy). Dodawanie studentów do tego zbioru może grozić przepełnieniem, co podnosi wyjątek.
public class Main {
public static void main(String args[]) {
Person p1 = new Person("Jan", 50);
Student s1 = new Student("Jasiek", 20);
Person p3 = (Person)s1;
p1.sayHelloTo(p3); //Hi Jasiek!
p3.sayHelloTo(p1); //Hi Jan!
Subject s = new Subject("GUI");
s.setTeacher(p1);
try {
s.addStudent(s1);
s.addStudent(new Student("Anna", 20));
} catch(TooManyStudentsException e) {
e.printStackTrace();
}
System.out.println(s); //GUI, teacher: Jan, students: Jasiek
}
}